[O1] Zawias przedni - co się wymienia??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • axidus821
    Drive
    • 2012
    • 58

    [O1] Zawias przedni - co się wymienia??

    Jeszcze jedna sytuacja z A4, korek na długości około 3km, okazuje sie że zwężka do jednego pasa i co? Wszyscy ładnie na zakładkę :shock: ja w szoku że oba pasy idą równo i ani jednego tira na lewym nie było :roll:
    Czyzby ruszyło coś w narodzie? Pospolite myslenie? :szeroki_usmiech
  • 4x4BKF
    L&K
    • 2010
    • 1279

    #2
    [O1] Zawias przedni - co się wymienia??

    Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem O1 4x4.
    Wóz ogólnie lalka i ma lalką być, bo po pierwsze nie lubię łachać sprzętu, a po drugie jest to jeden z kilku wozów ale mam do niej jakiś szczególny sentyment.
    Przebieg ok. 200000km, zasadniczo był kupiony do wyjazdów na weekendy i zimowe dojazdy do pracy. Nie jest to pilna robota bo ogólnie zawias jest bardzo OK, ale puka mi lewy przegub i amortyzatory mają sprawność ok. 50%, więc stwierdziłem, że skoro już idzie na podnośnik to trzeba zrobić wszystko za jednym strzałem - czyli to co może się za jakiś czas odezwać.

    Krótko mówiąc na bank wymieniam amortyzatory na bilstein, przegub będzie lobro. Tu pytanie do znawców tematu:

    Co w zawiasie jest do wymiany:
    - końcówki drażków na bank, jakieś silentbloki, gumki itp jakiś link do rysunków??
    - ile tego jest
    - polecana marka ori/zamiennik?
    - prognozowane koszty?

    Nie chcę rozebrać wozu i potem latać jak kot z pęcherzem za częściami. Robię sam i chciałbym to w jedno popołudnie ogarnąć.
    4x4

    Komentarz

    • MIREK6493
      Classic
      • 2010
      • 16

      #3
      Witam. Ja też się przymierzam do zawieszenia, z tego co już wiem to musisz wyjąć drążek stabilizacyjny bo są dwa rodzaje chodzi o średnice. Koszt części całego kompletu SFAGa na P i T ok 650

      Komentarz

      • Dudekken
        Drive
        • 2010
        • 75

        #4
        Nie rozumiem po co wymieniać coś co działa... Kolega ma chyba nadmiar gotówki...
        Wymieniasz to co na dany moment wymaga wymiany, a nie od razu wszystko :?

        Komentarz

        • 4x4BKF
          L&K
          • 2010
          • 1279

          #5
          Zamieszczone przez Dudekken
          Nie rozumiem po co wymieniać coś co działa... Kolega ma chyba nadmiar gotówki...
          Wymieniasz to co na dany moment wymaga wymiany, a nie od razu wszystko :?
          Kolega nie lubi pachciarstwa

          Skoro i tak rozpinam pół przodu, kupuję amortyzatory, przegub to dołożenie 300-400zł nie jest jakimś kolosalnym wydatkiem, który i tak będzie trzeba zrobić za jakieś 20000-30000km.
          4x4

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6


            Idz na calosc. Bedziesz mial wszystkie gumki na przod nowe, do tego mozesz wsadzic lape silnika sztywniejsza.

            Jak amorki zmieniesz to odboje i lozyska tez mozna zmienic.

            Na tyl do 4x4 ciezko cos lepszego od ori, no chyba ze cos z przodu, albo Golfa 4x4 podpasuje.

            Maja do R32, nie wiem czy wielkosci beda sie zgadzac z OI 4x4


            Najdrozszy kompletny zestaw okolo 750zl - to nie ma takiej tragedii biorac pod uwage ceny oryginałów.

            Dostep do praski masz, to z wymiana nie bedzie zadnych problemow.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • 4x4BKF
              L&K
              • 2010
              • 1279

              #7
              Dzięki Maicroft, właśnie o coś takiego jak w pierwszym linku mi chodziło!

              Teraz wiem co kupić, jak to wygląda i gdzie to jest wmontowane.

              Co do tyłu to tak jak napisałem zawias jest generalnie OK i nic się z nim nie dzieje (cisza jak makiem zasiał) a przód robię jedynie dlatego, że i tak będzie cały rozebrany, więc tył sobie odpuszczę.
              Zastanawiam się tylko jak to nieco liftnać jeszcze 2-2,5cm. Może z wahaczami pokombinuję coś.
              4x4

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Do oski sa te tulejki podwyzszajace. Nie wiem czy konstrukcyjnie rozni sie McPerson w 4x4 ale zakladam, ze nie wiec mozna je tam wsadzic. Bo generalnie sprezyny sa tam dluzsze i sztywniejsze niz w osce
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  Z tego co wiem to w 4x4 seryjnie wkładają na przód te tuleje więc mod odpada. Jedynie może wyjęcie i dorobienie we własnym zakresie wyższych o ile wyda mocowanie.
                  Tył jest wyższy, bo ogólnie całe zawieszenie jest zupełnie inne.
                  4x4

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Rozbierzesz to zobaczysz czy sa tuleje czy nie. Prawdziwy mod to wyjecie sprezyn oddanie do kowala, zeby rozciagnal i zalozenie.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Rozbierzesz to zobaczysz czy sa tuleje czy nie. Prawdziwy mod to wyjecie sprezyn oddanie do kowala, zeby rozciagnal i zalozenie.
                      Myślałem o tym, ale nie mam w okolicy kumatego gościa co by to zrobił.
                      A iść do kogoś, grzać w piecu hartowniczym i studzić - w ciemno, bez wiadomości co to za materiał - wątpliwa sprawa. Gdybym znał dokładne symbol stali z których są zwinięte to dałoby radę dobrać temperaturę wyżarzania i prędkość chłodzenia.
                      4x4

                      Komentarz

                      Pracuję...